Διαδικασία επιστροφής πιστωτικού υπολοίπου
Ο Λογαριασμός σας είναι πιστωτικός;
Εφόσον η παροχή είναι ενεργή, η ZeniΘ θα συμψηφίσει το πιστωτικό υπόλοιπο, στον επόμενο λογαριασμό αυτόματα χωρίς κάποια ενέργεια! Εάν επιθυμείτε, μπορεί να μεταφερθεί το πιστωτικό σας υπόλοιπο, σε άλλη ενεργή παροχή που διατηρείτε στη ZeniΘ.
Για επιστροφή του πιστωτικού υπολοίπου, συμπληρώστε τη Φόρμα Επιστροφής Πιστωτικού Υπολοίπου. Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία και συμφωνα με τις τελευταίους Ευρωπαικούς κανονισμούς (VoP) θα πρέπει το ονοματεπώνυμο του δικαιούχου να είναι ακριβώς ίδιο με αυτό που έχει δηλωθεί στην τράπεζα του δικαιούχου. Επίσης κάθε έγγραφο που θα επισυνάψετε να είναι ευδιάκριτο, να αναγράφονται όλες οι απαιτούμενες πληροφορίες και να μην ξεπερνά τα 5ΜΒ.
Για περαιτέρω πληροφορίες δείτε παρακάτω στις Συχνές Ερωτήσεις.
Διευκρινίσεις για τα δικαιολογητικά
Αποδεικτικό αριθμού ΙΒΑΝ (International Bank Account Number)/ Βεβαίωση τήρησης του τραπεζικού λογαριασμού από την Τράπεζα, στο οποίο θα γίνει η επιστροφή χρημάτων. Ο Συμβαλλόμενος πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στους δικαιούχους του τραπεζικού λογαριασμού.
Διευκρινίσεις για τα δικαιολογητικά
Επίσημο έγγραφο από το οποίο θα προκύπτει ο Νόμιμος Εκπρόσωπος της Εταιρείας.
Ενδέχεται ανά περίπτωση, να απαιτηθούν επιπλέον δικαιολογητικά.
Αποδεικτό αριθμού ΙΒΑΝ (International Bank Account Number)/ Βεβαίωση τήρησης του τραπεζικού λογαριασμού από την Τράπεζα, στο οποίο θα γίνει η επιστροφή χρημάτων. Ο Συμβαλλόμενος πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στους δικαιούχους του τραπεζικού λογαριασμού.
Διευκρινίσεις για τα δικαιολογητικά
Συμπληρώστε την αίτηση επιστροφής πιστωτικού υπολοίπου επιλέγοντας: "Νομικό Πρόσωπο"
Πρακτικό Συνέλευσης στο οποίο αναγράφεται η συναίνεση όλων των ενοίκων για την πίστωση του ποσού στο IBAN του αιτούντος (σημείωση ΙΒΑΝ, αντίστοιχη τράπεζα και το όνομα του δικαιούχου).
Εναλλακτικά, μπορείτε να προσκομίσετε Υπεύθυνες Δηλώσεις όλων των ενοίκων, στις οποίες θα συναινούν για την πίστωση του ποσού στο IBAN του αιτούντος (σημείωση ΙΒΑΝ, αντίστοιχη τράπεζα και το όνομα του δικαιούχου).
Ενδέχεται ανά περίπτωση, να απαιτηθούν επιπλέον δικαιολογητικά.
Αποδεικτό αριθμού ΙΒΑΝ (International Bank Account Number)/ Βεβαίωση τήρησης του τραπεζικού λογαριασμού από την Τράπεζα, στο οποίο θα γίνει η επιστροφή χρημάτων. Ο Συμβαλλόμενος πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στους δικαιούχους του τραπεζικού λογαριασμού.
Συχνές Ερωτήσεις
Έχετε πιστωτικό υπόλοιπο και η παροχή σας είναι ενεργή;
Δεν χρειάζεται να προβείτε σε κάποια ενέργεια, καθώς το ποσό θα συμψηφιστεί σε επόμενο λογαριασμό κατανάλωσης αυτόματα .
Εναλλακτικά μπορείτε να ζητήσετε να μεταφερθεί σε άλλη ενεργή παροχή, επικοινωνώντας με το τηλεφωνικό κέντρο ή συμπληρώνοντας την φόρμα επικοινωνίας: Επικοινωνία | ZeniΘ.
Τέλος, μπορείτε να ζητήσετε να επιστραφεί σε τραπεζικό λογαριασμό, συμπληρώνοντας τη φόρμα επιστροφής πιστωτικού υπολοίπου.
Έχετε πιστωτικό υπόλοιπο και η παροχή σας δεν είναι ενεργή;
Απαιτείται η έκδοση του τελικού λογαριασμού, ώστε να ολοκληρωθεί η εκκαθάριση και να διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχουν εκκρεμείς οφειλές. Σε περίπτωση πιστωτικού υπολοίπου, μπορείτε να αιτηθείτε την επιστροφή του στο τραπεζικό σας λογαριασμό, συμπληρώνοντας τη φόρμα επιστροφής πιστωτικού υπολοίπου.
Πως γίνεται η επιστροφή του πιστωτικού υπολοίπου;
Η επιστροφή πιστωτικού υπολοίπου πραγματοποιείται με κατάθεση του αντίστοιχου ποσού στον τραπεζικό λογαριασμό που θα δηλώσετε, συμπληρώνοντας τη φόρμα επιστροφής πιστωτικού υπολοίπου.
Πότε θα ολοκληρωθεί η επιστροφή πιστωτικού υπολοίπου;
Ο χρόνος ελέγχου των δικαιολογητικών και η διαδικασία επιστροφής πιστωτικού υπολοίπου μπορεί να διαρκέσει έως και 30 ημέρες.
Δεν έχετε τραπεζικό λογαριασμό στο όνομά σας;
- Υπεύθυνη Δήλωση, στην οποία δηλώνετε ως συμβαλλόμενος ότι αποδέχεστε την επιστροφή του ποσού σε τραπεζικό λογαριασμό τρίτου προσώπου. Στην υπεύθυνη δήλωση πρέπει να αναφέρετε το ποσό της επιστροφής, τον αριθμό ΙΒΑΝ, την αντίστοιχη τράπεζα και το όνομα του δικαιούχου.
- Υπεύθυνη Δήλωση από το τρίτο πρόσωπο (δικαιούχο του λογαριασμού), στην οποία αποδέχεται την επιστροφή του συγκεκριμένου ποσού στον τραπεζικό λογαριασμό του, αναφέροντας τον αριθμό ΙΒΑΝ και την αντίστοιχη τράπεζα.
- Αποδεικτικό ΙΒΑΝ
Ο συμβαλλόμενος έχει αποβιώσει. Πως θα γίνει η επιστροφή του πιστωτικού υπολοίπου σε τραπεζικό λογαριασμό;
Σε περίπτωση αίτησης για εκλιπόντα, απαιτείται η έκδοση του τελικού λογαριασμού, ώστε να ολοκληρωθεί η εκκαθάριση και να διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχουν εκκρεμείς οφειλές. Σε περίπτωση πιστωτικού υπολοίπου, θα χρειαστεί να συμπληρώσετε την παραπάνω φόρμα, επιλέγοντας ότι η παροχή δεν είναι ενεργή και την επιλογή " Φυσικό πρόσωπο", καθώς και να επισυνάψετε τα παρακάτω δικαιολογητικά:
- Αποδεικτό ΙΒΑΝ
- Ληξιαρχική πράξη θανάτου του εκλιπόντα.
- Πιστοποιητικό πλησιέστερων συγγενών.
- Υπεύθυνη Δήλωση στην οποία ο αιτών ως τρίτο πρόσωπο ή κληρονόμος-πλησιέστερος συγγενής, θα γραφεί ότι, αιτείται να επιστραφεί το ποσό σε τραπεζικό του λογαριασμό, το ποσό της επιστροφής, τον αριθμό ΙΒΑΝ, την αντίστοιχη τράπεζα και το όνομα του δικαιούχου.
- Υπεύθυνη Δήλωση από όλους τους λοιπούς κληρονόμους-πλησιέστερους συγγενείς, στην οποία θα γράφουν ότι συναινούν να επιστραφεί το πιστωτικό υπόλοιπο σε συγκεκριμένο τραπεζικό λογαριασμό, το ποσό της επιστροφής, τον αριθμό ΙΒΑΝ, την αντίστοιχη τράπεζα και το όνομα του δικαιούχου.
Κάθε Υπεύθυνη Δήλωση πρέπει να είναι θεωρημένη με το γνήσιο της υπογραφής, είτε μέσω της «Ψηφιακής Βεβαίωσης Εγγράφου» από το gov.gr, είτε μέσω των αρμόδιων αρχών επικύρωσης (Κ.Ε.Π κτλ.).
Ενδέχεται ανά περίπτωση, να απαιτηθούν επιπλέον δικαιολογητικά.
Δεν έχετε τραπεζικό λογαριασμό σε Ελληνική Τράπεζα;
Σε περίπτωση που δε διαθέτετε τραπεζικό λογαριασμό σε Ελληνική τράπεζα και επιθυμείτε να γίνει η επιστροφή σε τραπεζικό λογαριασμό μη Ελληνικής Τράπεζας, παρακαλούμε να στείλετε email στο refund@zenith.gr και να επισυνάψετε αποδεικτικό στοιχείο του τραπεζικού σας λογαριασμού (IBAN), στο οποίο να αναγράφεται ευκρινώς το ονοματεπώνυμο του δικαιούχου (π.χ. σχετική βεβαίωση από την τράπεζα),
και επιπλέον να γράψετε τα παρακάτω στοιχεία:
- SWIFT
- BIC (Bank Identifier Code)
- Διεύθυνση και αριθμός
- Πόλη
- Χώρα
Πληρώσατε σε λάθος κωδικό ενιαίας συναλλαγής RF;
Σε περίπτωση πληρωμής σε λανθασμένο κωδικό ενιαίας συναλλαγής RF, παρακαλούμε να αποστείλετε τα παρακάτω δικαιολογητικά στο email: refund@zenith.gr
- Αποδεικτικό πληρωμής στο οποίο θα αναγράφεται ευδιάκριτα ο λανθασμένος κωδικός πληρωμής RF.
- Υπεύθυνη Δήλωση, στην οποία θα αναγράφεται ότι πραγματοποιήθηκε λανθασμένη πληρωμή συγκεκριμένης αξίας στον λανθασμένο κωδικό RF και θα ζητείται η μεταφορά του ποσού στον ενεργό κωδικό του πελάτη.
Κάθε Υπεύθυνη Δήλωση πρέπει να είναι θεωρημένη με το γνήσιο της υπογραφής, είτε μέσω της «Ψηφιακής Βεβαίωσης Εγγράφου» από το gov.gr, είτε μέσω των αρμόδιων αρχών επικύρωσης (Κ.Ε.Π κτλ.).
Μετά τον έλεγχο, το ποσό πληρωμής θα μεταφερθεί στον κωδικό της παροχής σας.
Είστε διαχειριστής της πολυκατοικίας και θέλετε να αιτηθείτε επιστροφή πιστωτικού υπολοίπου;
Σε περίπτωση που είστε διαχειριστής και επιθυμείτε να αιτηθείτε επιστροφή πιστωτικού υπολοίπου, θα χρειαστεί να συμπληρώσετε τη φόρμα αίτηση επιστροφής πιστωτικού υπολοίπου, επιλέγοντας "Νομικό πρόσωπο". Στην επωνυμία σύμβασης, παρακαλούμε να καταγράψετε την επωνυμία της πολυκατοικίας που αναφέρεται στη σύμβαση-λογαριασμό σας.
Τι πρέπει να κάνουμε για την Επαλήθευση Δικαιούχου - VoP
Από τον Οκτώβριο του 2025 σύμφωνα με τον Κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2024/886) και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (EKT) έχει τεθεί σε ισχύ η Υπηρεσία Επαλήθευσης Δικαιούχου (Verification of Payee – VoP) από τις τράπεζες, η οποία εφαρμόζεται υποχρεωτικά σε όλες τις μεταφορές πίστωσης σε ευρώ εντός του Ενιαίου Χώρου Πληρωμών (SEPA).
Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία επιστροφής του πιστωτικού υπολοίπου, πρέπει το ονοματεπώνυμο του δικαιούχου να είναι ακριβώς ίδιο με αυτό που έχει δηλωθεί στην τράπεζα του δικαιούχου (π.χ. πλήρες όνομα, χωρίς συντομογραφίες ή τυπογραφικά λάθη).
Τι πρέπει να κάνετε:
Εάν έχετε λάβει ενημέρωση από την ZeniΘ ότι δεν κατέστη εφικτή η επιστροφή του πιστωτικού σας υπολοίπου λόγω VoP, σημαίνει ότι η τράπεζα του δικαιούχου δεν αναγνωρίζει το όνομα που δώσατε ως το όνομα του κατόχου του λογαριασμού. Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία, προχωρήστε στην αποστολή του Αποδεικτικού ΙΒΑΝ του Τραπεζικού σας Ιδρύματος μέσω της Φόρμας επιστροφής πιστωτικού υπολοίπου.